Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου 2012

Η οδύσσεια για την έκδοση βιβλιαρίου υγείας στο Ίδρυμα Κοινωνικής Αναλγησίας




Βρίσκεις μια δουλειά μετά από χίλια βάσανα και έρχεται και η στιγμή που πρέπει να ασφαλιστείς τόσο ο ίδιος όσο και τα ανήλικα παιδιά σου, μετά από 6 μήνες εργασίας.
Χάνεις λοιπόν μια ημέρα το μεροκάματο για να πας στο ΙΚΑ να εκδόσεις βιβλιάρια, και χάνεις το μεροκάματο γιατί παρόλο που το ωράριο λειτουργίας των υπηρεσιών είναι έως τις 3 το κοινό εξυπηρετείται έως τις 1.30.
Ως αδαής συμβουλεύεσαι την επίσημη ιστοσελίδα του ΙΚΑ για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, τα συγκεντρώνεις και πας. Για να ακούσεις από την υπάλληλο ότι μετά από 6 μήνες τα ένσημά σου ακόμα δεν φαίνονται καταχωρημένα στο σύστημα, αλλά επειδή η υπάλληλος θέλει να σε βοηθήσει σου λέει πήγαινε στον εργοδότη καλύτερα να βρεις μόνος σου τα ένσημα πιο γρήγορα θα κάνεις. Ρωτάς τι άλλο χρειάζεται επειδή πρώτη φορά θα βγάλεις βιβλιάριο στο ΙΚΑ και σου επιβεβαιώνει αυτά τα έγγραφα που ξέρεις ήδη και αποχωρείς.
Νομίζοντας ότι έχεις συγκεντρώσει όλα τα δικαιολογητικά χάνεις και την επόμενη ημέρα το μεροκάματο για να ξαναπάς στο ΙΚΑ, έχεις όμως την ατυχία να πέσεις σε άλλο υπάλληλο στον οποίο δεν αρκούν αυτά τα δικαιολογητικά και θέλει και διαγραφή από τα μητρώα του προηγούμενου ασφαλιστικού σου φορέα, έγγραφο που ο προηγούμενος υπάλληλος ή δεν χρειαζόταν ή ξέχασε να στο πει. Κι όταν διαμαρτυρηθείς για την ταλαιπωρία η απάντηση είναι δεν σας το είπα εγώ αλλά ο συνάδελφος, κι αν πας και στον αρμόδιο Δντη Διοικητικού εκεί είναι που θα ξεχάσεις όσα γνωρίζεις. Γιατί βρε άνθρωπε με βάζεις να υπογράψω μια υπεύθυνη δήλωση ότι δεν είμαι ασφαλισμένη σε άλλο ασφαλιστικό φορέα αφού μου ζητάς διαγραφή από άλλο φορέα; Ποιο το νόημα της υπεύθυνης δήλωσης;
Και βέβαια φεύγεις άπραγος γιατί δεν υπάρχει λογική στην παράλογη δημόσια διοίκηση και ειδικά όταν απέναντι σου έχεις ανθρώπους που δεν λένε να κατανοήσουν τα αυτονόητα αλλά και σε αντιμετωπίζουν εντελώς απαξιωτικά : «καλά λέγε ότι θες και φώναζε όσο θες να πας να φέρεις το χαρτί».
Και χάνεις και Τρίτη ημέρα το μεροκάματο για να ξαναπάς στο ΙΚΑ με όλα πλέον τα δικαιολογητικά αλλά δυστυχώς υπάρχει πληθώρα υπαλλήλων και πάλι πέφτεις σε διαφορετικό υπάλληλο η οποία αυτή τη φορά ζητάει και άλλο έγγραφο με την  διαγραφή των ανήλικων τέκνων από τον προηγούμενο ασφαλιστικό φορέα. Και όσο και να θες να παραμείνεις ψύχραιμος δεν μπορείς και η υπάλληλος θίγεται γιατί ξεσπάς σε αυτή και  προθυμοποιείτε  να σε εξυπηρετήσει φτιάχνοντας της άλλη μια ΑΧΡΗΣΤΗ υπεύθυνη δήλωση για τα ανήλικα παιδιά σου.
Όλα αυτά δεν είναι κάποιο σενάριο επιστημονικής φαντασίας, είναι γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο ΙΚΑ Αγ. Αλεξίου Πατρών.
Κι έτσι μετά από 3ημερη ταλαιπωρία και πήγαινε – έλα στο ΙΚΑ (σημειωτέον από την Μεσσάτιδα έπρεπε να πηγαίνω στην άλλη άκρη της Πάτρας μετά την συγχώνευση του ΙΚΑ), η συμβουλή μου για όποιον θέλει να βγάλει βιβλιάριο είναι να πάρει ότι επίσημο έγγραφο έχει κ δεν έχει μαζί του και να κλείνετε ραντεβού με τους υπαλλήλους που μιλάτε. Ποτέ δεν ξέρετε τι θα σας ζητήσει ο επόμενος.
Αυτή είναι η διοίκηση που ασκείται κ. Αποστολόπουλε ως Διευθυντής Διοικητικού Αγ.Αλεξίου στο Ίδρυμα Κοινωνικής Αναλγησίας, αυτό που εσείς ονομάζεται Ίδρυμα Κοινωνικής Ασφάλισης. Γιατί το μόνο που κάνετε είναι να ταλαιπωρείται ανθρώπους εργαζόμενους, συνταξιούχους, ασθενείς ανήμπορους.
Το μόνο που γνωρίζεται είναι οι εισφορές των εργαζόμενων έναντι του Ιδρύματος, ξεχνάτε όμως ότι έχετε κι εσείς υποχρεώσεις απέναντι στους ασφαλισμένους και η μέγιστη υποχρέωση σας, είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα να είστε δίπλα κι όχι απέναντι στους ασφαλισμένους.
Σκαρλάτου Άννα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου